از نظر ترامپ ، توییتر راه اصلی برقراری ارتباط بود ، سرانجام همه چیز تغییر کرد


“دوستان من” ، “آمریکایی های عزیز من” – اینگونه است که رئیس جمهور سابق آمریکا فرانکلین دلانو روزولت سخنرانی های خود را در رادیو ، کانال اصلی خود برای ارتباط با آمریکایی ها آغاز کرد. تقریباً نه دهه بعد و با ظهور شبکه های اجتماعی ، هر توییتی از رئیس جمهور دونالد ترامپ به یک خبر تبدیل شده است.

روزولت با استفاده از زبان ساده و صمیمی “مکالمه شومینه” را در رادیو تبلیغ می کرد و ترامپ با گفتمان های اغلب متناقض نزدیک به 90 میلیون پیرو را در توییتر جمع کرد.

توییت های وی با حداکثر 280 کاراکتر نه تنها به دست طرفداران او می رسد ، بلکه به طور مرتب توسط رسانه های سنتی که در آن احاطه شده گزارش می شود زیرا آنها از او سkالات ناجور می پرسند. توییتر ابزار مستقیم ، ارزان ، سریع و قدرتمند او برای تبلیغات شخصی ، دستکاری و رویارویی با مخالفان بود.

اگرچه وی رسانه هایی را که به او تمایل ندارند ، به دشمنان دروغین مردم متهم کرد ، اما اغلب در توییتر به حقیقت ، واقعیت ها و نجابت توجه نمی کرد.

درگیری با رسانه ها

وی در آخرین پست خود قبل از تعلیق مشخصات ، نسبت به مهاجمین در کنگره ابراز درک و عشق کرد. “من می دانم که چه احساسی داری ، انتخابات از ما ربوده شد ، یک پیروزی آرام. همه این را می دانند ، به خصوص طرف مقابل ، اما اکنون شما باید به خانه بروید. ما شما را دوست داریم.”

پیش از این ، وی طرفداران خود را در سخنرانی تشویق کرد که به سمت پایتخت حرکت کنند. توییتر او را به دلیل تحریک خشونت از سیستم عامل خود خارج کرد.

ماریانا گربشا زنزروویچ ، استاد دانشکده علوم سیاسی ، چیز مثبتی را در این امر می بیند. “جدا از اینکه نشان می دهد دموکراسی آمریکا دارای مشکلاتی است ، نشان داده است که کاملاً مقاوم است و نهادها می توانند با آن مخالفت کنند.”

وی توضیح داد: “در عموم مردم این سوicion ظن و تصور وجود دارد که آمریکا نمی تواند یک عمودی اخلاقی یا نوعی پلیس دموکراسی باشد ، اما از طرف دیگر باید در نظر گرفت که آمریکا تاکنون به طور کلی از دموکراسی خود دفاع کرده است.” .

دوره ترامپ همچنین با درگیری با رسانه ها مشخص شده است.

ترامپ در فوریه 2017 نوشت: “رسانه های نادرست (nytimes ،NBCNews ،ABC ،CBS ، @ CNN ناموفق) دشمن من نیستند ، آنها دشمنان مردم آمریکا هستند!”

در همان سال ، وی در حساب توییتر خود ویدئویی را به CNN اختصاص داد که در آن به مردی حمله کرد و به ضرب گلوله کوبید که سر وی را با نشان CNN جایگزین کرد. این ویدئو نسخه اصلاح شده عملکرد ترامپ در سال 2007 در شکارچیان بود.

سی ان ان در آن زمان گزارش داد: “روز ناراحت کننده ای است که رئیس جمهور ایالات متحده خشونت علیه روزنامه نگاران را تحریک می کند.”

نمونه صحیح ، خطرناک

از زمانی که رسانه های برجسته آمریکایی بایدن را به عنوان سرنشین جدید کاخ سفید اعلام کردند ، ترامپ از توئیتر برای گسترش اتهامات تقلب در انتخابات استفاده کرده و از پذیرفتن شکست خودداری کرد.

توییتر ، که سالها متحد اصلی ترامپ در برقراری ارتباط با هواداران بود ، پس از انتخابات 3 نوامبر دشمن او شد و برای نوشتن اطلاعات غلط هشدار داد.

آخرین اقدام توئیتر خاموش کردن مشخصات ترامپ پس از ناآرامی های کاپیتول بود که جک دورسی ، مدیرعامل پلت فرم ، آن را یک تصمیم “درست” اما “پیشینه خطرناک” توصیف کرد.

Grbeša Zenzerović موافقت می کند که “تصمیم در شرایط معین درست بوده است” ، اما همچنین “بزرگترین چراغ قرمز و زنگ هشدار با تمام جنجال های پیرامون توییتر” است.

علاوه بر توییتر ، ترامپ توسط فیس بوک ، یوتیوب ، اسنپ چت و توئیچ “تعطیل” شد و تصمیمات آنها توسط آلمان و فرانسه محکوم شد.

وی افزود: “این اقدام توسط توییتر نشان داده است كه دانشمندان ، اساتید ، افراد درگیر در رسانه های دیجیتال سال ها درباره آن هشدار داده اند ، و آن این است كه قدرت و مسئولیت ارتباطات عظیم به دست شركت های خصوصی است و خواستار تنظیم این سیستم عامل ها توجیه می شوند ، “او گفت. Grbeša Zenzerović.

وی گفت: “اما نهادها عقب مانده اند ، آنها بی تحرک ، کند و بسیار منفعل هستند.”

قلاب های ترامپ

وی افزود حمله به مقر دموکراسی آمریکا نشان می دهد شبکه های اجتماعی “برای بسیج رفتارهای ناخواسته ، انحرافی و غیر دموکراتیک” می توانند چقدر قدرتمند باشند و “این مسئله بزرگتر از ترامپ است.”

این دانشمند علوم سیاسی هشدار داد علاوه بر “بررسی واقعیت” مبارزه با اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی ، “بالا بردن استاندارد اخلاقی روزنامه نگاری” اساسی “نیز به همان اندازه مهم است.

وی گفت: رسانه ها همچنین مسئولیت دارند زیرا “آنها فضای زیادی را به افرادی می دهند که بر گفتمان های ضد و نقیض تأکید می کنند ، در مورد ترامپ روشی مبتذل و متناقض برای برقراری ارتباط”.

گربشا زنزروویچ با یادآوری تبلیغات انتخاباتی ترامپ در سال 2016 و قولش برای ساختن دیوار با مکزیک گفت: “و آنها همچنین با پذیرفتن مضامین خود به او فضا می دهند.”

وی گفت: “ترامپ از این دیوار به عنوان قلابی استفاده می کند که بلافاصله رسانه ها آن را گرفتند. دیوار به مکزیک بهترین چرخش در مبارزات انتخاباتی است که طی سالهای بسیار زیادی دیده ایم.”

این استاد FPZG گفت: “از این طریق وی موضوع مهاجران ، موضوع اصلی این انتخابات را تحمیل كرد و رسانه ها كاملاً درگیر آن شدند.”



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *