انگلیس مجوز تلویزیون چین را لغو کرد ، چین از بی بی سی به دلیل اخبار جعلی انتقاد کرد

[ad_1]

رگولاتور رسانه های انگلیس امروز مجوز کانال تلویزیونی چین را لغو کرد و تخمین زد آخرین حرف تحریریه را از حزب کمونیست چین می زند ، در حالی که پکن رسما از نحوه گزارش BBC علیه بیماری همه گیر covida-19 شکایت کرده است.

انگلیس و چین ماه هاست که در مورد خفه کردن اعتراضات در هنگ کنگ ، فناوری هوآوی و پیامدهای امنیتی استفاده از آن و رفتار چین با اویغورها ، رد و بدل شده اند.

پس از تحقیق ، تنظیم کننده بریتانیایی Ofcom نتیجه گرفت که شبکه جهانی تلویزیون چین (CGTN) اساساً توسط حزب کمونیست کنترل می شود.

آفکام گفت: “تحقیقات ما نشان داده است که مجوز شبکه تلویزیونی جهانی چین در اختیار نهادی است که هیچ کنترل تحریریه بر برنامه های خود ندارد.”

“ما نمی توانیم درخواست مجوز یک شرکت چینی را تأیید کنیم زیرا توسط حزب کمونیست چین کنترل می شود ، که طبق قانون رسانه های الکترونیکی انگلیس مجاز نیست.”

چین شکایتی را به بی بی سی ارائه کرده است

اندکی پس از آن ، چین اعلام کرد که “مخالفت شدیدی” با بی بی سی در مورد پوشش بیماری همه گیر covida-19 ، که آن را “اخبار جعلی” می داند ، انجام داده و خواستار عذرخواهی عمومی شد.

وزارت امور خارجه چین از گزارش 29 ژانویه در مورد ویروس کرونا شکایت کرد و ادعا کرد که بی بی سی “همه گیری را به سیاست پیوند می دهد” و “نظریه های پنهان سازی چینی” در مورد همه گیری را تکرار می کند.

بی بی سی ادعا می کند که وزارت پیشگیری از ویروس چین از خشونت در اجرای قانون استفاده کرده است ، در حالی که این یک ضبط یک تمرین ضد تروریستی است.

پکن از بی بی سی خواسته است که تعصب ایدئولوژیک را متوقف کند ، از بدگویی به چین دست بردارد و صادقانه ، حرفه ای و اخلاقی درباره چین گزارش دهد

بی بی سی نمی خواست رویترز در مورد این موضوع اظهار نظر کند.

آیا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع می دانید یا می خواهید خطایی را در متن گزارش دهید؟



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.