اپل دوباره در راس لیست ارزشمندترین مارک های جهان قرار دارد

[ad_1]

براساس مطالعه انجام شده توسط یک شرکت مشاوره Brand Finance ، چهار سال بعد ، APPLE بار دیگر در صدر لیست با ارزش ترین مارک های جهان قرار گرفت و از آمازون پیشی گرفت.

ارزش برند اپل با 87 درصد جهش به 263.4 میلیارد دلار رسید و مقام اول را در Brand Finance Global Brand 500 2021 کسب کرد.

اپل اولین شرکت آمریکایی است که ارزش بازار آن بیش از 2 تریلیون دلار در اوت سال گذشته است ، آژانس dpa را به یاد می آورد.

آمازون دوم ، گوگل سوم

آمازون با ارزش تجاری 254.2 میلیارد دلار در جایگاه دوم در رتبه بندی Brand Finance قرار گرفت و مقام سوم به Google با ارزش تخمینی مارک 191.2 میلیارد دلار رسید.

مایکروسافت با افزایش 20 درصدی ارزش برند به 140.4 میلیارد دلار جایگاه چهارم را حفظ کرد.

سامسونگ مقام پنجم را حفظ کرد ، والمارت به رتبه ششم رسید و فیس بوک نیز در رتبه هفتم قرار دارد و همچنین رتبه بندی سال گذشته است.

شرکتهای فناوری با داشتن سهمی در ارزش کل مارکهای 14 درصدی ، بر رتبه بندی تسلط دارند. مارک های آنها با هم 998.9 میلیارد دلار ارزش دارند.

افزایش ارزش شرکتهای درگیر نوآوری در فن آوری

شرکت های مبتنی بر فناوری ، ارزش مارک های خود را به طور قابل توجهی افزایش داده اند زیرا کار در خانه در سالی که با اقدامات بسته شدن ضد همه گیری و اعتماد مردم به ارتباطات دیجیتال ، خرده فروشی و سرگرمی بی سابقه شناخته شده است ، به هنجار جدید تبدیل شده است.

اپل به لطف یک استراتژی موفق برای توسعه منابع جدید درآمد ، از آمازون و گوگل پیشی گرفته است. بنابراین ، آیفون در سال 2020 نیمی از درآمد خود را به خود اختصاص داد ، در حالی که دو سوم در سال 2015 بود.

به عنوان بخشی از این استراتژی ، نام تجاری به خدمات دیجیتال و اشتراک از جمله App Store ، iCloud ، Apple Podcasts ، Apple Music ، Apple TV و Apple Arcade گسترش یافته است.

این شرکت تصمیم گرفت با توسعه برنامه ریزی شده به بخش خودروهای الکتریکی تیتان ادامه دهد.

در همین حال ، ارزش مارک آمازون نیز به لطف رشد همه گیر و بی سابقه تقاضا ، که توسط مشتریانی که پس از تعطیل شدن فروشگاه های فیزیکی به خرید آنلاین روی آوردند ، 15 درصد خوب افزایش یافت.

آمازون 11 هواپیما را برای توسعه قابلیت های لجستیکی هوایی خود خریداری کرده است. وی همچنین با راه اندازی داروخانه آمازون و ردیاب تناسب اندام Halo ، ورود خود را به بخش بهداشت و درمان اعلام کرد.

ارزش مارک گوگل نیز اندکی افزایش یافت ، اگرچه سال گذشته ، برای اولین بار از زمان تاسیس آن ، به دلیل کاهش تقاضای تبلیغات در طی همه گیر شدن بیماری و افت کلی هزینه های بازاریابی شرکت ها ، افت در درآمد داشت.

او علی بابا گرانبها را دو برابر کرد

ارزش تولید کننده خودروهای الکتریکی آمریکایی تسلا بیشترین جهش را در بین 500 شرکت در مقیاس با 158 درصد افزایش به 32 میلیارد دلار رساند.

ارزش مارک غول اینترنتی چینی علی بابا دو برابر شده و به 39.2 میلیارد دلار رسیده است.

در صنعت خودرو ، ارزشمندترین برند تویوتای ژاپنی است که ارزش آن با دو درصد افزایش به 59.5 میلیارد دلار رسید. پس از آن مرسدس بنز آلمانی با ارزش تجاری 58.2 میلیارد دلار ، 10 درصد کمتر از سال گذشته قرار دارد.

آیا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع می دانید یا می خواهید خطایی را در متن گزارش دهید؟



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *