مقامات ترکیه قراردادهای تبلیغاتی جدید را در توییتر ، پینترست و پریسکوپ ممنوع کرده اند


سازمان تنظیم مقررات ترکیه تصمیم گرفت شبکه های اجتماعی توییتر و پینترست و برنامه پخش جریان Periscope قبل از انجام تعهد قانونی برای باز کردن دفاتر نمایندگی در آن کشور مجاز به عقد قرارداد تبلیغاتی جدید در ترکیه نباشند.

شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه تبلیغ شرکت ها و افراد محلی را در این سیستم عامل ها ممنوع کرده است. به دلیل تخلف ، تبلیغ کنندگان با جریمه یک میلیون لیره ترکیه (حدود 135000 دلار) روبرو می شوند. خود شبکه ها نیز به دلیل کوتاهی در تعیین نماینده 30 میلیون پوند (4 میلیون دلار) جریمه شده اند.

طبق قانون سال 2020 ، شرکت هایی که خدمات اینترنتی ارائه می دهند و بیش از یک میلیون کاربر در ترکیه دارند ، لازم است حداقل یک نماینده رسمی در آن کشور منصوب کنند که باید تابعیت ترکیه را داشته باشد. آنکارا توضیح می دهد که برای حذف سریع و م contentثر محتوای مغایر با قوانین آن به آن نیاز دارد.

مدیریت این شرکت ها هنوز به تصمیم مقامات ترکیه واکنشی نشان نداده اند

به دلیل خودداری از افتتاح دفتر نمایندگی ، جریمه های کلان و کاهش دامنه فرکانسی کانال های ارتباطی کشور برای متخلفان به 90 درصد پیش بینی شده است.

در حال حاضر مشخص نیست که توییتر ، پینترست و پریسکوپ چگونه به تصمیم آنکارا واکنش نشان می دهند و آیا آنها افتتاح دفتر خود را بررسی می کنند یا خیر.

دیروز ، معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت های ترکیه ، عمر فاتح سایان گفت که فیس بوک و اینستاگرام دستور دولت را رعایت کرده و نمایندگانی را منصوب کرده اند. او از این شرکت ها تشکر کرد و خاطر نشان کرد که انتظار حرکت مشابهی را از دیگران دارد.

به گفته سایان ، کاهش پهنای باند کانالهای ارتباطی برای متخلفان “اقدامی است که مقامات حداقل می خواهند انجام دهند.”

آیا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع می دانید یا می خواهید خطایی را در متن گزارش دهید؟



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *