ناشران گوگل و فرانسوی برای پرداخت هزینه محتوای رسانه ای به توافق رسیده اند

[ad_1]

GOOGLE و گروهی از ناشران فرانسوی اعلام کرده اند که در زمینه کپی رایت به توافق اساسی رسیده اند که بر اساس آن غول دیجیتال آمریکایی به ناشران بابت محتوای رسانه ای منتشر شده پول پرداخت خواهد کرد.

این توافق بر اساس ماه ها مذاکره بین گوگل ، ناشران فرانسوی و آژانس های خبری در مورد اجرای مقررات تجدید نظر شده در زمینه کپی رایت اروپا است که به ناشران اجازه می دهد از سیستم عامل های دیجیتال بابت پرداخت هزینه ای برای انتشار گزیده ای از اخبار خود هزینه دریافت کنند.

آنها گفتند که لابی نشر فرانسه Alliance de la presse d’information générale (APIG) و Google معیارهایی را برای پرداخت هزینه تعیین کرده اند ، مانند حجم روزانه انتشارات ، ترافیک ماهانه اینترنت و “کمک به اطلاعات سیاسی و عمومی”.

Google و APIG مشخص نکرده اند که چه مبلغی به اعضای APIG که شامل ناشران ملی و محلی است ، اختصاص خواهد یافت و در این بیانیه جزئیاتی در مورد محاسبه پرداخت براساس این معیارها ارائه نشده است.

تاکنون غول دیجیتال ایالات متحده تنها با چندین روزنامه و هفته نامه از جمله روزنامه های ملی Le Monde و Le Figaro قرارداد شخصی منعقد کرده است و توافق نامه با APIG در نوع اول در اروپا است.

آیا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع می دانید یا می خواهید خطایی را در متن گزارش دهید؟



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *