واتس اپ سیاست حفظ حریم خصوصی را تغییر می دهد. این برای مصرف کنندگان به چه معناست؟

[ad_1]

از زمان تصاحب واتس اپ توسط فیس بوک در سال 2014 ، کاربران تعجب کردند که این دو سیستم عامل چه مقدار داده را به اشتراک می گذارند. هفته گذشته بسیاری از افراد بیدار شدیدی را تجربه کردند زیرا اعلان برنامه جدید باعث افزایش آگاهی از آنچه واتس اپ در سال 2016 برای اشتراک اطلاعات بیشتر با فیس بوک کرد ، شد. روز دوشنبه ، WhatsApp اصول استفاده و سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به روز کرد ، در درجه اول به آنها اعمال می کند که چگونه کاربران تجاری WhatsApp می توانند ارتباطات خود را ذخیره کنند. کابل.

قوانین از 8 فوریه تغییر می کند

یک پنجره بازشو به کاربران هشدار می دهد که سیاست حفظ حریم خصوصی برنامه از 8 فوریه تغییر می کند و آنها برای ادامه استفاده از برنامه باید شرایط را بپذیرند. به عنوان بخشی از به روزرسانی سیاست حفظ حریم خصوصی ، WhatsApp همچنین بخشی را برای انصراف از به اشتراک گذاری اطلاعات خاص با فیس بوک حذف کرد: “اگر شما یک کاربر موجود هستید ، می توانید انتخاب کنید که اطلاعات حساب WhatsApp شما با Facebook به اشتراک گذاشته نشود تبلیغات فیس بوک و تجربه محصول “.

برخی از رسانه ها و کاربران گیج کننده واتس اپ قابل درک است که این بدان معنی است که WhatsApp سرانجام از مرز عبور کرده است ، و به اشتراک گذاری داده ها بدون گزینه دیگری نیاز دارد. اما این شرکت می گوید حذف بخشی از سیاست حفظ حریم خصوصی به سادگی نشان دهنده نحوه اشتراک داده های WhatsApp از سال 2016 برای اکثر کاربران خود ، که اکنون بیش از دو میلیارد نفر است ، با فیس بوک به اشتراک گذاشته شده است.

هنگامی که واتس اپ در آگوست 2016 یک به روزرسانی عمده در سیاست حفظ حریم خصوصی خود را آغاز کرد ، شروع به اشتراک گذاری اطلاعات کاربر و فراداده ها با فیس بوک کرد. در آن زمان ، این بستر پیام رسانی به میلیاردها کاربر در آن زمان فرصت داده بود تا از به اشتراک گذاری حداقل برخی اطلاعات خودداری کنند. اگر سپس چنین گزینه ای را انتخاب کنید ، WhatsApp همچنان به آن احترام می گذارد. مدت هاست که این گزینه از تنظیمات شما ناپدید شده است ، اما شما می توانید از ویژگی “درخواست اطلاعات حساب” در تنظیمات استفاده کنید تا تأیید کنید که توافق کرده اید اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید.

در همین حال ، بیش از یک میلیارد کاربر که پس از سال 2016 به WhatsApp پیوسته اند ، همراه با هر کسی که از فرصت فوق استفاده نکرده است ، تمام وقت داده های خود را با فیس بوک به اشتراک می گذارند. در نامه ای به واتس اپ Wired تأکید کرد که این تغییر در سیاست حفظ حریم خصوصی در واقع روی عملکردها یا رفتارهای موجود پیرامون اشتراک داده با فیس بوک تأثیر نمی گذارد.

“شرایط استفاده به روز شده و سیاست حفظ حریم خصوصی ما اطلاعات بیشتری در مورد نحوه پردازش اطلاعات شما و تعهد ما به حفظ حریم خصوصی فراهم می کند. به عنوان بخشی از شرکت های فیس بوک ، WhatsApp برای ارائه تجربه و ادغام در طیف گسترده ای از برنامه ها و محصولات فیس بوک ، “هفته گذشته واتس اپ نوشت.

WhatsApp و Facebook به ارتباطات شما دسترسی ندارند

هیچ یک از اینها در هر مرحله بر ویژگی اصلی WhatsApp – رمزگذاری دو طرفه در ارتباطات تأثیرگذار نبود. پیام ها ، عکس ها و سایر مطالبی که در WhatsApp ارسال و دریافت می کنید فقط در تلفن هوشمند و دستگاه های افرادی که با آنها ارتباط برقرار می کنید قابل مشاهده است. WhatsApp و Facebook به ارتباطات شما دسترسی ندارند. در واقع ، مدیر عامل فیس بوک ، مارک زاکربرگ بارها و بارها بر تعهد خود در گسترش چنین رمزگذاری و اتصال سیستم عامل های مختلف ارتباطی شرکت تأیید کرده است. اما این بدان معنا نیست که هنوز یک دسته داده در مورد نحوه استفاده شما از برنامه وجود ندارد که WhatsApp می تواند جمع آوری و به اشتراک بگذارد. این شرکت می گوید داده های کاربر را برای “پیاده سازی ، فعال سازی ، بهبود ، درک ، سازگاری ، ارائه پشتیبانی و بازاریابی خدمات خود” جمع آوری می کند.

در عمل ، این بدان معناست که WhatsApp داده های زیادی را با فیس بوک به اشتراک می گذارد ، Wired ادامه می دهد ، از جمله اطلاعاتی مانند شماره تلفن همراه ، اطلاعات مربوط به مدت زمان و اغلب استفاده از WhatsApp ، نحوه برقراری ارتباط با سایر کاربران ، شناسه های دستگاه ، آدرس های IP ، سیستم عامل ها ، جزئیات مربوط به مرورگر ، وضعیت باتری ، نسخه برنامه ، شبکه تلفن همراه ، زبان و منطقه زمانی. بسته به مجوزهایی که به WhatsApp داده اید ، اطلاعات معامله و پرداخت ، کوکی ها و موقعیت مکانی را نیز می توان با Facebook به اشتراک گذاشت.

متیو گرین ، مهندس رمزنگاری در دانشگاه جان هاپکینز گفت: “WhatsApp برای محافظت از حریم خصوصی محتوای پیام های شما عالی است ، اما به نظر می رسد که حریم خصوصی هر کاری است که برای فروش انجام می دهید.

“من به هیچ محصول ساخته شده توسط فیس بوک اعتقاد ندارم”

فیس بوک WhatsApp را در سال 2014 خریداری کرد و بلافاصله متذکر شد که بستر گپ مسنجر به عنوان یک محصول مستقل عمل خواهد کرد. تغییر آهسته به سمت یکپارچگی در داخل کشور بحث برانگیز است و ممکن است در جدایی بنیانگذاران WhatsApp برایان اکتون و ایان کوم در اواخر سال 2017 و 2018 نقش داشته باشد. چند ماه پس از ترک ، اکتون بنیاد غیرانتفاعی سیگنال را تأسیس کرد. این سازمان پروتکل سیگنال منبع باز را حفظ می کند و توسعه می دهد که برنامه های WhatsApp و Signal برای پیام های ایمن ، از جمله برای پیاده سازی رمزگذاری ، از آن استفاده می کنند.

اکتون در سال 2019 به WIRED25 گفت: “امروز ، حریم خصوصی به یکی از مباحث روزمره تبدیل شده است. مردم در مورد حریم خصوصی س questionsال می کنند و می خواهند امنیت و حریم خصوصی در شرایط استفاده لحاظ شود.”

اگرچه آخرین بازنگری در سیاست حفظ حریم خصوصی WhatApp در واقع ویژگی پیام رسانی را تغییر نمی دهد ، اما مهم است که کاربران احساس کنند این شرکت گزینه ای را ارائه می دهد که در تمام این سال ها وجود نداشته است. سطح تبادل داده ای که برخی از کاربران با آن مخالف هستند اما حتی از آن می ترسند که از قبل وجود داشته باشد. با توجه به این واقعیت که فیس بوک در دهه گذشته مالک WhatsApp بوده است ، این توضیح به عنوان پذیرفتن امر اجتناب ناپذیر برای برخی ساده به نظر می رسد.

وی گفت: “من به هیچ محصولی که توسط فیس بوک ساخته شود اعتقاد ندارم. مدل تجاری آن نظارت است. هرگز این مورد را فراموش نکنید.” کابل ایوان گریر ، معاون گروه حقوق دیجیتال مبارزه برای آینده.

آیا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع می دانید یا می خواهید خطایی را در متن گزارش دهید؟



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.