Google به دلیل قوانین پرداخت محتوا در استرالیا ، پورتال خود را راه اندازی می کند

[ad_1]

GOOGLE در هفته های آینده پروژه خود را برای یک پورتال خبری در استرالیا احیا می کند و قبلاً نیز کمک های مالی را سفارش داده است ، سردبیران چندین رسانه کوچکتر گفتند ، تلاش غول دیجیتال برای تضعیف قانون اعلام شده محتوای رسانه ای اعلام شده است.

نمایشگاه نیوز قرار است در ماه فوریه راه اندازی شود و آخرین اقدام تاکتیکی گوگل در یک کارزار شدید علیه قانونی است که طبق آن دولت استرالیا می خواهد غول فناوری را مجبور به پرداخت هزینه استفاده از محتوای رسانه ای کند.

میشا کچل ، سردبیر پورتال خبری گفتگو ، روز چهارشنبه گفت که وی به گوگل پیوند داده شده است “برای ادامه بحث در مورد راه اندازی محصول News Showcase در اسرع وقت ، احتمالاً در ماه فوریه”.

گوگل با امضای توافق نامه های تحویل محتوا با هفت رسانه کوچک محلی ، از جمله مکالمه ، ماه ژوئن گذشته از راه اندازی پورتال در استرالیا خبر داد. این پروژه پس از اعلام قانون تنظیم کننده محتوا توسط تنظیم کننده رقابت به تعویق افتاد.

هدف از قانون پیشنهادی تقویت موقعیت رسانه ها در مذاکره با غول های دیجیتال برای تقسیم درآمد است. این پیشنهاد داوری را درصورتی که سیستم عامل ها و رسانه ها نتوانند به توافق برسند و تصمیم داور لازم الاجرا باشد ، پیش بینی می کند.

مدیر: در صورت تصویب قانون موتور جستجو را از استرالیا خارج خواهیم کرد

سخنگوی شعبه استرالیا گوگل از اظهار نظر در مورد اطلاعات مربوط به راه اندازی پورتال اطلاعات خودداری کرد. دو روزنامه استرالیایی تأیید کرده اند که بدون بحث در مورد گفتگو با این غول دیجیتال ، جزئیات محتوا را برای درگاه اطلاعات آماده کرده اند.

مدیر عامل گوگل استرالیا ، مل سیلوا ، هفته گذشته در جلسه استماع پارلمان گفت که در صورت تصویب قانون ، این شرکت موتور جستجو را از استرالیا پس خواهد گرفت.

سیلوا در وبلاگ نوشت: “گوگل مخالف پرداخت نشر پیوند به مقالات است ، نه مخالف پرداخت برای انتشار اخبار.”

سیلوا در یک تاریخ بدون تاریخ نوشت: “در حال حاضر ، هیچ وب سایت یا موتور جستجو برای مراجعه افراد به پیوند به سایت های دیگر هزینه ای پرداخت نمی کند.” وی نوشت: “این قانون آن را تغییر می دهد و Google را مجبور می کند برای اولین بار در تاریخ خود هزینه لینک ها را پرداخت کند.”

دولت استرالیا این قانون را در دسامبر سال گذشته و در پی تحقیقاتی که قدرت بازار بیش از حد غول های فناوری در بخش رسانه را نشان داد ، اعلام کرد.

دولت نتیجه گیری كرد كه چنین وضعیتی تهدیدی بالقوه برای دموكراسی است.

تحقیقات نشان داد ، از جمله موارد دیگر ، از هر 100 دلار هزینه شده برای تبلیغات آنلاین ، 53 دلار به گوگل ، 28 دلار به فیس بوک و 19 دلار به سایر شرکت های رسانه ای اختصاص می یابد.

آیا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع می دانید یا می خواهید خطایی را در متن گزارش دهید؟



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *